Helatorstai oli ennustuksista huolimatta aurinkoinen ja lämmin. Tässä säässä pidettiin HSKH:n agilitykisat Ojangossa. Itse olin töissä kakkosluokan ajan ja Enjan olin ilmoittanut kisaamaan ykkösiin.

Kun sitten ykköset alkoivat, minua vähän jännitti miten hankalan radan Saviojan Anne on meille tehnyt.
Ylempien luokkien radat olivat aikamoista pyöritystä ja samalla linjalla jatkettiin ykkösten kanssa. Rataantutustuessa totesin, ettei rata ole meille paha. Eniten minua epäilytti putket (molemmat päät mukavasti tarjolla) ja meidän ongelmaesteet kepit ja rengas.

Enjan kanssa viimeiset agikisat olivat viime kesältä, joten minua jännitti miten se liikkuu radalla.
Kuuma ilma vielä vie Enjasta mehut todella herkästi, joten pelkäsin, että Enja jää taas haahuilemaan radalle.

Starttasimme luokan viimeisenä ja alku meni mukavasti, ensimmäinen kielto tuli aidalla (7), joka olisi pitänyt suorittaa takaa.  Enja siis ohi aidasta, mutta sain sen kääntymään takaisin ja hyppäämään aidan oikein. Toinen kielto tuli keinulta, kun Enja ensin meni ohi, en tiedä mitä siinä tapahtui, luultavasti ohjasin huonosti. Kepeillä ilmeni seuraava ongelma, kun Enja jätti yhden välin pujottelematta. Kun virhe oli korjattu, Enja pujotteli nätisti loppuun. Kolmas kielto tuli putkella ja se oli kyllä ihan oma vikani, kun pysähdyin putken suulle. Enja sitten jäi katsomaan mitä tapahtuu, eikä mennyt putkeen. Kun putki oli suoritettu loppu menikin taas mukavasti; pari aitaa, puomi (jonka alastulolla kaunis kontakti), rengas (upeasti meni) ja viimeinen aita.

Hylystä huolimatta olin varsin tyytyväinen suoritukseemme. Tällä kertaa Enja ei haahuillut ja katsellut maisemia & ihmisiä... vaan eteni hyvin ja oli kuulolla. Kartturi voisi kyllä opetella ohjaamaan, niin ehkä sitten ne turhat kiellot jäisivät pois. Jos nyt kesä ahkerasti treenataan; varsinkin keppejä, niin ehkä sitten syksymmällä ilmojen taas viiletessä uskaltaudumme taas kisaamaan.