Tänään oli tosi onnistuneet treenit huolimatta siitä, että aika loppui kesken.

Itsenäisen treenin teemana oli rengas. Harjoituksessa koiran piti hakea rengas, vaikka se ei ihan suorassa linjassa olisikaan. Esteinä siis aita, rengas, rengas aita. Renkaat eivät olleet suorassa linjassa, joten siinä piisasi haastetta meille. Rengas ei ole Enjalla kovin varma este ja yleensä näytän sen selkeästi. Tässä harjoituksessa minun piti ottaa sivuetäisyyttä, joka sekin on Enjalle vaikea juttu.

Koska harjoitus oli meille haastava otin ensin pelkästään aita+rengas. Kun se lähti sujumaan otin toisen renkaan ja aidan. Kun yritin yhdistää näitä pätkiä, Enja ei juttua hiffannut ja sain taas kerran haukut. No sitten kokeiltiin rengas+rengas. Sitten Enjakin taisi tajuta mistä on kyse, kun sen jälkeen saimme koko pätkän onnistumaan. Piti kokeilla vielä toisen kerran uudestaan ja kyllähän se meni. On mulla fiksu koira kun muutamilla toistoilla ymmärsi mitä siltä haluan. Pitäisi vielä sivuttaissuunnassa irtoamista harjoitella enemmänkin.

Varsinaisessa treenissä oli teemana valintatilanteet. Rataantutustumisessa olin kyllä suunnitellut mielestäni meille toimivat ratkaisut, mutta kun menin radalle, piti hetki miettiä mitä olinkaan tekemässä. Yllätin kyllä itseni, sillä pätkä meni hyvin lukuunottamatta toiseksi viimeistä aitaa; Enja suhahti niin nopeasti pussista, että minulla meni hetkeksi pasmat sekaisin ja unohdin, että aita piti mennä takaa. No sen korjasin ja ohjasin sen nin kuin olin ajatellut ja sitten viimeinen aita. Harmittaa oli, ettemme enää kerinneet ottaa pätkää uudelleen, mutta onneksi pätkä oli mennyt hyvin. Ilmeisesti olen jotain oppinutkin, enkä ollut myöhässä kuin yhdessä kohtaa. Tosi hyvä fiilis jäi treenistä ja toivottavasti jäi Enjalle... näillä näkymin sille tulee kohta taukoa juoksujen myötä. Ensi kerralla voikin olla Myy tuuraamassa, mutta katsellaan milloin Enja päättää juoksut aloittaa.